zaterdag 15 maart 2014

Kaart met Memento achtergrond

Ga er maar even goed voor zitten, want dit wordt een lang bericht met veel foto's...

Een aantal leden van het AnMaCreatief Design Team zijn aan de slag gegaan met Memento inkt.








Memento inkt is ideaal om een afdrukje of tekst mee te stempelen. Ook zijn er nog andere mogelijkheden met deze inkt. Je kunt hierbij denken aan het bewerken van de randjes van het papier, het maken van een schaduwrand rondom je gekleurde afdrukje of het maken van een achtergrond.

Ik heb een achtergrond gemaakt met de Memento inkt. Erg leuk om te doen...


Hieronder zal ik met behulp van wat foto's uitleggen hoe je zo'n achtergrond kunt maken.

Wat heb ik gebruikt voor mijn achtergrond?















-Memento inkt ME506-Sweet Plum
-Memento inkt ME706-Pistachio
-Memento inkt ME902-Gray Flannel
-Joy! daubers
-Dutch Doobadoo Dutch Mask Art-Faded Dots
-Dutch Doobadoo Dutch Mask Art-Fabric
-Dutch Doobadoo Dutch Mask Art-Mosaic

Ik heb de achtergrond gemaakt op wit papier van 120 gram. Ik heb papier zonder structuur gebruikt, zodat mijn achtergrond mooi egaal wordt.

De Joy! daubers zijn net nieuw binnen, dus die kon ik gelijk even testen. Ze zijn erg handig in gebruik. Je doet de huls om je wijsvinger en kunt zo de inkt makkelijk aanbrengen op het papier.













Ik ben begonnen met het maken van 'vlekken' op mijn witte vel papier.















Ik heb de inkt vanaf de rand van het papier aangebracht, zodat het in midden wat lichter wordt. Ik heb de kleuren 'speels' aangebracht, zodat ze mooi in elkaar overlopen.

Toen zaten alle 'vlekken' op het papier:



















Alleen de vlekken vond ik een beetje saai, dus ik heb de achtergrond verder afgemaakt met Mask stencils van Dutch Doobadoo. Ik hiervoor ook weer dezelfde kleuren Memento inkt gebruikt; Sweet Plum, Pistachio en Gray Flannel. Ik heb de inkt die ik met de Mask stencils heb aangebracht iets donkerder gemaakt, zodat de patroontjes goed te zien zijn.

















Ik ben begonnen met het Mask stencil Faded Dots. Ik heb delen van het stencil gebruikt voor een leuk effect.
 

















Nadat de Faded Dots erop zat ben ik aan de slag gegaan met Mask stencil Mosaic.


















Ik heb delen Mosaic over de Faded Dots gedaan, zodat de patronen in elkaar overlopen.

















Als laatste heb ik het Mask stencil Fabic gebruikt.  De Joy! daubers zijn echt ideaal voor het werken met de Mask stencils. Je kunt de inkt er heel precies mee aanbrengen. De sponsjes zijn heel fijn en zacht voor een mooi egaal resultaat.



















En dit is het resultaat na het 'knoeien' met Memento inkt:



















Deze achtergrond heb ik verwerkt op een kaart... Ik heb ervoor gekozen om mijn kaart vrij rustig te houden, zodat de achtergrond mooi tot z'n recht komt.
















Deze prachtige, grote filigraan vlinders heb ik net nieuw binnen gekregen van de groothandel, dus die wilde ik heel graag gebruiken. Ik heb de vlinders een heel klein beetje gebogen, zodat ze 'echt vliegen'.

















De bloemen heb ik gemaakt met het Joy! cutting stencil 6002/0159. De witte bloemen heb ik bewerkt met Memento inkt Sweet Plum en Pistachio met het Mask stencil Fabric. Op de bloemen zit een witte parelkern van 1 cm. De filigraan blaadjes maken het helemaal af.


En dan het eindresultaat van mijn Memento-kaart:
























-Memento inkt ME506-Sweet Plum
-Memento inkt ME706-Pistachio
-Memento inkt ME902-Gray Flannel
-Joy! daubers
-Joy! kraft papier
-Joy! cutting stencil 6002/0159-bloem 4
-Dutch Doobadoo Dutch Mask Art-Faded Dots
-Dutch Doobadoo Dutch Mask Art-Fabric
-Dutch Doobadoo Dutch Mask Art-Mosaic
-filigraan blad 3-geel koper
-filigraan vlinder 4-geel koper
-parelkernen 1 cm wit
-Aleene's Tacky Glue (voor het vastplakken van de bloemen)
-3D kit (voor het vastplakken van de filigraan ornamenten)


Ik ben benieuwd wat jullie van het resultaat vinden. Ik ben er zelf erg enthousiast over en vond het erg leuk om op deze manier met de inkt te werken. Ik heb al wat ideetjes voor nog meer 'inkt-creaties', nu alleen nog even tijd vinden... ;-)

Neem ook eens een kijkje op het Webshopblog om de creaties van Adriana, Lins en Lotte te bewonderen.


De Memento inkt is deze week in de aanbieding: van  € 4,95 voor  € 4,50!











Deze aanbieding is geldig t/m zaterdag 22 maart 2014

KLIK HIER OM NAAR DE MEMENTO INKT TE GAAN


Een fijn weekend!

11 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie uitleg.
    Duidelijk en wat is die mooiiiii
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi en bedankt voor de uitleg.
    Prachtig eindresultaat.

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Anne-Marije

    Ik ben er inderdaad even goed voor gaan zitten. Wat een mooie kaart is het geworden en wat een werk heb je er aan gehad. Ik doe het je niet na, ik haak liever een kikker of ..., vul zelf maar in, je hebt nog genoeg beesten in voorraad.
    Je hebt Kikker trouwens leuk op de foto gezet en ook de detailfoto's vind ik geslaagd. Bedankt!!!

    Fijn weekend en groeten ook van opa

    Je Granny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier net zo enthousiast, mijn vingers beginnen hier ook van te kriebelen. Wat is dit mooi!!! Prachtig ook hoe je de bloemen erbij hebt gemaakt. Schitterend resultaat. Ik ben benieuwd naar je andere ideeën. En mijn complimenten voor de mooie fotos en duidelijke uitleg.
    Liefs Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey, je kaart is echt schitterend!!! Maar dat wist je al hé!? ;-) Sorry dat mijn berichtje vandaag niet on-line is gekomen! Kwam er net pas achter.... :( Beschik hier in Zeeland niet over goed internet en geen mail. Had het van de week wel ingepland maar blijkbaar heeft die dat niet goed gedaan!

    Ik ga zo even kijken wat je op het DT-blog hebt gezet, maar wou het je even laten weten!

    fijn weekeinde nog, liefs Lotte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, wat een leuke workshop, duidelijk uitgelegd en de kaart is prachtig geworden met zo'n mooie achtergrond.
    groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. OO Wat heb je dit onwijs leuk gemaakt zeg en die uitleg met foto's erbij, dank je wel, je hebt op deze manier wel een hele speciale en vooral mooie kaart gemaakt.
    Fijne zondag, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Great post! I?m just starting out in community management/marketing media and trying to learn how to do it well resources like this article are incredibly helpful. As our company is based in the US, it?s all a bit new to us. The example above is something that I worry about as well, how to show your own genuine enthusiasm and share the fact that your product is useful in that case
      Top Ten Web Hosting Revi5ews

      Verwijderen
  8. Ik kan me goed voorstellen dat je hier enthousiast van wordt! Wat ziet dat er leuk uit zeg. Dank je voor de heldere uitleg en foto's, ik ga het zeker eens proberen. Als het lukt, komt het op mijn blog haha. Erg gaaf gedaan!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I really believe you will do much better in the future I appreciate everything you have added to my knowledge base.Admiring the time and effort you put into your blog and detailed information you offer!

    Top Ten Web Hosting Revi5ews

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig!!! Bedankt voor de super mooie uitleg! Hier kan ik wat mee, top!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen