woensdag 15 september 2010

De eerste creatie uit Olst!!!

Eindelijk... de eerste creatie gemaakt op mijn hobbyzolder in Olst! Even was ik bang dat ik het niet meer kon, want het is wel meer dan 6 weken geleden dat ik mijn laatste kaart gemaakt heb. :-)
Finally... the first creation made on my hobby-attic out of Olst! First I was afraid that I can't craft anymore, because it's more than 6 weeks ago when I've made my last card. :-)

Toen ik gisteravond thuiskwam stond er een pakje voor me klaar. Dat waren mijn 2 cartridges die ik besteld heb bij Cutstore, een fantastische webwinkel met Cricut cartridges voor een leuke prijs en een geweldige service. Die moest ik natuurlijk meteen uitproberen. Vandaag had ik gelukkig een dagje vrij. Ik heb dus ook de hele dag op mijn zolder gezeten.
Yesterday evening when I came home there was a package for me. That were my 2 cartridges which I've ordered at Cutstore, a fantastic webshop with Cricut cartridges for a nice price and a great service. Of course I had to try them. Today I had a free day, luckely. So I've sat the whole day on my attic.

Ik heb een tasje gemaakt met behulp van de Cricut Expression. Ik zal hieronder stap voor stap laten zien hoe ik dat gedaan heb.
I've made a bag with the aid of the Cricut Expression. Below I'll show step by step how I've done that.

Wat heb je nodig?
What do you need to have?



-Cricut expression
-Cricut Design Studio
-Cricut cartridges: Accent Essentials, Create a Critter, Plantin Schoolbook
-designpaper from Basic Grey, Olivia
-ColorCore cardstock: Meadow, Leapfrog, Satin Rose and Tank
-black Papicolor cardstock
-a piece of mica
-Cuttlebug embossing stencil Floral Screen
-ric-rac ribbon
-2 brads
-quickutz Washers die
-Distress ink Forest Moss

Het tasje heb ik bewerkt met de Cricut Design Studio. Ik heb het tasje wat uitgerekt door het hoger te maken en ik heb er een ovaaltje uitgesneden. Beide figuren, het tasje en het ovaaltje, komen van de cartridge Plantin Schoolbook.
I've worked the bag in the Cricut Design Studio. I've stretched the bag through made it a little bit higher and I've cut an oval out of it. Both figures, the bag and the oval, are from the cartridge Plantin Schoolbook.



Daarna heb ik het tasje uitgesneden met de Cricut Expression.
After that I've cut the bag with the Cricut Expression.



Na het snijden haal je het tasje voorzichtig van de snijmat met behulp van de speciale Cricut spatel.
Atfer the cutting you can take the bag carefully from the cutting mat with the aid of the special Cricut spatula.

Op het tasje heb ik een kikkertje gemaakt met de cartridge Create a Critter. In het boekje van de cartridge kun je precies zien uit hoeveel lagen de kikker bestaat. Snijd de verschillende lagen uit in de verschillende kleuren cardstock.
On the bag I've made a little frog with the cartridge Create a Critter. In the book of the cartridge you can exactly see how many layers the frog contents. Cut the different layers with the different colours cardstock.



Ik heb 2 bloemen gesneden met de cartridge Accent Essentials. De roze rondjes op de bloemen zijn washers, gemaakt met een Quickutz stans. Zo komen de brads mooier uit.
I've cut 2 flowers with the cartridge Accent Essentials. The pink circles on the flowers are washers, made with a Quickutz die. Now the brads look more beautiful.

Ik heb een stukje mica geembost met Cuttlebug embossing stencil Floral Screen.
I've embossed a piece of mica with Cuttlebug embossing stencil Floral Screen.

Een overzicht van alle uitgesneden figuren.
An overview of all the cutted figures.



Dan kan nu het tasje in elkaar gezet worden. Het tasje zelf heb ik geplakt met dubblezijdig tape, het ric rac lintje met Tacky Glue van Aleene's, de kikker en de bloemen op foamtape. Als afwerking heb ik alle randen van het tasje bewerkt met Distress inkt Forest Moss.
Now the bag can be made together. I've stick the bag with doublesided tape, the ric rac ribbon with Tacky Glue from Aleene's, the frog and the flowers with foamtape. As finishing touch I've inked all the edges of the bag with Distress ink Forest Moss.

En dan het resultaat...
End than the result...



Het scrappapier is dubbelzijdig, dus de binnenkant van het tasje ziet er ook leuk uit.
The designpaper is double-sided, so the inside of the bag is also looking nice.



De grote bloem heb ik uitgesneden op 8 cm.
I've cut the big flower on 8 cm.



Helaas is het moeilijk te zien dat het mica geembost is, maar zo kun je het wel aardig zien...
Unfortunately it's difficult to see that the mica is embossed, but so you can see it a little bit...

Ik ben benieuwd wat jullie van dit tasje vinden. Het was erg leuk om te maken. Als jullie het leuk vinden zal ik vaker een werkbeschrijving maken... Nu ga ik weer snel naar mijn zolder, want er liggen nog 4 kaarten klaar die ik nog moet plakken voor morgen...
I'm curious if you like this bag. It was very funny to do. When you like it I'll make often a tutorial... Now I'm quickly going to my attic, because I've got 4 cards which must be ready before tomorrow...

Tot morgen!
See you tomorrow!

19 opmerkingen:

  1. mooi is 'ie geworden!! :-) Die werkbeschrijving is wel erg handig denk ik.

    x Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is helemaal super geworden Anne-Marije! Echt toppie.

    Liefs,
    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anne-Marije,

    je eerste creatie is meteen top, zo'n mooi tasje. Die cartridge waarmee je dat kikkertje gemaakt hebt, ziet er heel leuk uit. Tof idee om dat mica'tje te embossen.
    Het is zo fijn dat je er weer bent!

    Groetjes,

    Lins x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh welkom terug meis! heerlijk dat je weer terug bent, en ik vind het leuk als je vaker z'n beschrijving doet, alleen heb ik geen circut, dus misschien ook van iets anders ?

    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Anne-Marije, al meteen een topper!Ben benieuwd naar wat nog gaat volgen...
    Leuk dat we je zolderkamer konden bewonderen want nu zie ik je al rondspringen bij het maken van je creaties!LOL!
    Heel veel liefs,Celia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Anne-Marije,
    Dit heb je leuk gemaakt! Lekker vrolijk veel plezier met je nieuwe hobbyruimte maar dat gaat vast lukken.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke goed gelukt je eerste creatie in Olst!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook in Olst gaat het knutselen je goed af. Dit is een prachtig tasje geworden! Heerlijk dat je weer aan de gang bent...

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu je kan het nog steeds hoor.
    Echt een heel mooi tasje is het geworden.
    Ik ben blij dat je weer terug bent.
    Ben nu al nieuwschierig naar de 4 kaartjes.

    Groetjes Geertje,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Very nice art-work again! Good luck in creation))) Love your style a lot)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een leuk tasje en leuk de beschrijving
    dat mag van mij wel vaker hoor.

    groetjes GUsta

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig tasje!!
    tof dat je er terug bent
    nog 4 kaartjes, amai heb jij het druk

    ik ben benieuwd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super hoor je tasje.
    Helemaal niks mis mee je kan het nog.hahaha

    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wowww Anne-Marije,Wat een schitterend tasje,prachtig papier heb je gebruikt,mooie details.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. geweldig tasje meis
    lekker dat je nu weer aan de gang kan gaan hé
    veel plezier met de andere kaarten maken
    liefs angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een heel mooi tasje.En wil je bij deze heel veel plezier wensen met je nwe hobbyscrapzolderkamer;o)
    Gr Anja;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. schitterend tasje anne-marije
    echt geweldig
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  18. whoah this weblog is great i like reading your articles.

    Keep up the great work! You already know, many people are searching round for this info,
    you can aid them greatly.

    my site kia stainless steel bracelets

    BeantwoordenVerwijderen