dinsdag 7 september 2010

Het is zover!

Vandaag is het dan eindelijk zover... Wij gaan verhuizen! De verhuiswagen arriveert om 8 uur in Hellevoetsluis. Martijn en ik zijn al in ons nieuwe huis in Olst, maar mijn ouders zijn natuurlijk nog in Hellevoetsluis om de laatste dingen op te ruimen.
Today it's nearly so far... We're going to move! The removal van will arrive at 8 o'clock at Hellevoetsluis. Martijn and I are already in our new home at Olst, but my parents are at Hellevoetsluis to do the last things, of course.

Alle meubels, dozen, enz. gaan de verhuiswagen in. Het zal wel een hele grote verhuiswagen zijn, want ik ben erachter gekomen dat we heel veel spullen hebben... Omdat de afstand tussen Hellevoetsluis en Olst vrij groot is verhuizen we in 2 dagen! De verhuiswagen gaat vannacht in een loods en arriveert morgenochtend vroeg in Olst. Eindelijk hebben we dan alle spullen weer in één huis.... Ook ben ik heel blij als ik weer op mijn eigen bed kan slapen, want dat opblaas-matje is ook niet alles...
All the furnitures, boxes, etc. are going into the removal van. It will be a very big removal van, becasue I concluded that we've a lot of stuff... Because the distance between Hellevoetsluis and Olst is too big, we're going to move in 2 days! The removal van will stay in a shed this night and tomorrow early it will arrive at Olst. Than we finally have all the stuff at one home! I'm also very happy when I can sleep in my own bed, because my self-infloating mat isn't so fine...

Inmiddels heb ik weer internet, maar dat is op het moment ook het enige. Al mijn hobbyspullen zijn ingepakt. Mijn hobbytrolley, Scor-Pal, Cuttlebug en Cricut zijn al hier in Olst, want ik ben bang dat alles beschadigt in de verhuiswagen... :-) Alleen kan ik er nog niets mee, want ik heb geen papier, lijm, enz. Ik mis het kaarten maken wel hoor... Ik heb gelukkig mijn Derwent potloden niet ingepakt, dus ik kan nog wat afdrukjes kleuren. Volgende week hoop ik weer een kaart te kunnen maken, maar ik moet eerst eens even kijken hoe ik mijn hobby-zolder in wil richten. Er staat al een mooie grote tafel met 4 stoelen, maar de kasten zijn er natuurlijk nog niet.
In the meantime I've internet, but that's nearly the only thing I have. All my hobbystuff is in boxes. My hobbytrolley, Scor-Pal, Cuttlebug and Cricut are already here at Olst, because I'm afraid that it will damage in the furniture van... :-) I can't only do anything with it, because I haven't papers, glue, etc. I just miss card making... luckely I haven't put my Derwent pencils in a box, so I can colour some stamped images. Next I hope that I can make some cards, but I must first look how I will set my hobby-attic. There's already a beautiful big table with 4 chairs, but the cabinets aren't there, of course.

We hebben de afgelopen maand heel veel gedaan; behang gestoomd, behangen, nieuwe meubels in elkaar gezet, nieuwe spullen gekocht en vooral heel veel gesopt en gezogen... Ik weet niet hoe vaak mijn moeder een emmertje sop heeft gepakt... Het huis is echt heel mooi geworden. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als alle spullen en meubels op zijn plaats staan.
We've done a lot last month; steaming wall-paper, putting new wall-paper, assemble new furnitures, buying new stuff and very much cleaned. I don't know how often my mom has taken a bucket with soap... The house become so beautiful. I'm curious how it will look when all the stuff and furnitures are on the right place.

Dit is de verhuiskaart die wij verstuurd hebben naar de familie:
This is the moving card which whe've sent to the family:

Het kaartje heb ik gemaakt...
I've made the card...



Eerst een foto van ons huis gemaakt en die daarna bewerkt in photoshop. De foto is zo bewerkt dat het net een stempel lijkt. Daarna heb ik het 'stempel' geprint op een correspondentiekaartje zodat ik de afbeelding kon kleuren met mijn Derwent potloden.
First making a picture of our home and after that working it in photoshop. The picture is worked so that it looks like a stamp. After that I've printed the 'stamp' in a postcard, so I can colour the image with my Derwent pencils.




De potloden die ik gebruikt heb zijn:
The pencils which I've used are:
C010-C130-C360-C400-C410-C430-C440-C460-C550-C580-C590-C650-C660-C670-C700-C710.

Na het kleuren heb ik de afbeelding gescand en verkleind zodat het op het correspondentiekaartje met de tekst paste. Ons adres is natuurlijk in het echt anders, maar dat ga ik niet zomaar op internet zetten... ;-) Wie het graag wil hebben mag me altijd mailen. Op het moment staat mijn mailbox vol met mail die ik nog moet beantwoorden.
After colouring I scanned the image and made it smaller so it fits on the post card with the text. our adress is in real elso, but I'm not going to put that on the internet... ;-) Who wants to have it can mail me. On the moment my mailbox is full with mail which I have to answer.

Jullie horen snel weer van mij. Ik heb nu nog 1 bericht ingepland staan, voor vrijdag, het volgende bericht dat op mijn blog komt is waarschijnlijk het bericht met de eerste kaart uit Olst!
You'll hear quick from me. I've 1 post which is planned in, for Friday, the next post on my blog will likely be the one with the first card out of Olst!

See you...


20 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie weer bijna gesetteld zijn Anne-Marije!!
    Hopelijk zijn jullie snel gewend in jullie nieuwe huis en woonplaats

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou heel veel succes met alles een plaatsje geven, en ik hoop dat je snel weer een kaartje gaat plaatsen, ik begin het wel te missen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuke kaart! en heel veel succes met verhuizen hoor.jullie zullen wel blij zijn als alles klaar is.

    groetjes Gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. succes met de verhuizing en een super leuke en orginele verhuiskaart

    groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om zo je verhuiskaart te maken. En wat fijn voor je dat de grote dag eindelijk is aangebroken. Wat zul je een plezier hebben met het inrichten van je hobbyzolder!!!!!

    Succes, Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What fun to set up your hobby attic! Hope the move goes well Anne Marije
    Anne
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Anne-Marije,

    Veel succes met verhuizen en natuurlijk daarna met uitpakken en inrichten. Wat zal jij blij zijn als jij je eerste kaartje weer kunt maken. Kun je mij je nieuwe adres mailen?

    Groetjes van Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk toch zo'n nieuw begin! En jij krijgt een heerlijke nieuwe hobbyzolder, meid wat een geluk! Succes en sterkte want het is natuurlijk nog een heel werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Anne-Marije,

    Een nieuw huis is super hé, hihi, pas maar op voor uw hoofd, dat kan zeer doen door het verbouwen, LOL

    Geniet van uw nieuwe hobbyzolder en het zal een plezier zijn, daar kaarten te maken !

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. van harte gefeliciteerd mat je nieuwe wonging veel woonplezier groetjes jopie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel succes met de verhuizing! Wat een super gaaf kaartje heb je gemaakt zeg.. heel leuk idee om van een foto een soort stempel te maken! xMarley

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wishing you much success in moving Anne-Marije!

    your moving cards are gorgeous!!!
    take care
    hugs & blessings!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Welkom terug op het internet. :D
    Wat spannend! Je nieuwe woonst ziet er mooi en rustig uit. Wat leuk dat je een eigen hobbyzolder krijgt. Lijkt me heerlijk om je eigen hobbyplek in te richten.

    -xxx- Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Anne-Marije,
    Veel succes met de verhuizing en veel geluk toegewenst in jullie nieuwe huis en woonplaats.
    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Glad to hear you are almost all moved, I can imagine how much you miss card making.
    The house looks beautiful and you colored it beautifully!
    Hugs,
    Ellie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Succes met het verhuizen en het inrichten van alles!
    Wat leuk zeg dat kaartje:) en wat leuk verzonnen ook!!
    Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Succes met de laatste loodjes meis!
    Erg leuk verhuiskaartje!

    Lieve groet van Lonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Anne-Marije,
    Succes met de laatste loodjes. Fijn dat je eindelijk je hobbyzolder kan gaan inrichten.
    We zijn heel benieuwd wat voor moois er allemaal van die zolder gaat komen. Leuk idee met het verhuiskaartje.
    Hartelijke groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat een mooie verhuiskaart! Super!
    Veel plezier/succes met uitpakken!

    x Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog eventjes doorbijten en dan is alles voor elkaar. We wenssen jullie heel veel succes in jullie nieuwe woning. Je hebt dat prachtig gedaan met die verhuiskaart.
    Liefs
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen